Pro rodiče budoucích prvňáčků
Vážení rodiče,
potěšilo nás, že jste se rozhodli zapsat své dítě do prvního ročníku na naši školu. Máme zájem o dobrou spolupráci rodiny a školy, a proto Vám chceme poskytnout informace, které byste měli znát ještě před nástupem dítěte do základní školy.
1. Několik informací o škole
Škola vyučuje 1. až 9. ročník podle Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání Od hraní k učení.
Jako základní škola chceme žákům poskytovat základní vzdělání, tj. naučit je dobře českému jazyku a matematice, poskytnout jim všeobecný přehled o ostatních oborech a v souladu se současnými trendy jim dát dobré základy jednoho cizího jazyka a od 7.roč. si mohou zvolit druhý cizí jazyk , seznámit je uživatelským způsobem s prací na počítačích.
Škola směřuje k naplnění kompetencí, které představují soubory znalostí, dovedností, návyků a postojů, které jsou využitelné v učení i v životě a umožňují žákům efektivně a odpovídajícím způsobem jednat v různých situacích.
Škola vyučuje anglický a německý jazyk.
Naše škola se věnuje žákům s individuálními vzdělávacími potřebami, žákům se specifickými poruchami učení a jiným zdravotním postižením.
Dítě se může zapojit do mimoškolní činnosti návštěvou zájmových kroužků nebo navštěvovat výuku hry na hudební nástroj.
Bližší informace o škole na : www.zs-zeravice.cz
2. Výuka v 1. třídě
Učební plán 1.třídy
Český jazyk | 9 hodin |
Matematika | 5 hodiny |
Hudební výchova | 1 hodina |
Výtvarná výchova | 1 hodina |
Tělesná výchova | 2 hodiny |
Člověk a jeho svět | 2 hodiny |
Člověk a svět práce | 1 hodina |
Vyučování v 1.třídě začíná v 7.30 a končí zpravidla v 11.10 hodin.
3. Školní družina
Ve škole pracuje školní družina. Školní družinu mohou navštěvovat podle zájmu rodičů žáci první třídy na základě přihlášky.
Pracovní doba školní družiny od 11.10 do 15.10 hodin
4. Je vaše dítě připraveno na školu ?
Společenské předpoklady
- je oblíbeno a přijímáno ostatními dětmi a nezaujímá agresivní nebo mučednický postoj, když musí čelit problémům, má kamarádský postoj k ostatním
- umí se rozdělit s ostatními, není sobecké
- je ochotno pomáhat doma i ve škole a je schopné plnit jednoduché úkoly
- je spokojené, když si hraje se skupinou přátel
- umí si zajistit své osobní potřeby, jako například umytí a osušení rukou
- když se nabízí nějaká nová činnost, je připraveno se zapojit
- pokud jsou dány pokyny, je srozuměno se jimi řídit, je pozorné, poslouchá
- umí se přiměřeně rychle obléknout, použít WC se všemi hygienickými požadavky, svoje místo a věci udržuje v pořádku
Fyzické předpoklady
- umí si poradit s knoflíky, zipy a tkaničkami
- má šikovné prsty, umí stříhat nůžkami, zvládne velkou tupou jehlu a nit, umí navlékat korálky, umí i jiné věci, které patří k manuální zručnosti
- umí chytit a hodit velký míč
- umí udržet rovnováhu, když jde po zídce nebo kladině
- umí poskočit
- umí chvilku poskakovat na jedné nebo na druhé noze
- není přehnaně nesoustředěné nebo apatické
- je schopno dosáhnout levou rukou na své pravé ucho a obráceně
Psychické předpoklady
- umí hovořit o nějaké nedávné události či zážitku rozumně, s určitým stupněm plynulosti
- má rádo příběhy a je schopné je poslouchat bez přílišných projevů neklidu
- rozezná barvy a zná jejich názvy
- zná své jméno a příjmení, orientuje se ve své rodině, popř. zná adresu bydliště
- pamatuje si, o čem asi jsou jeho oblíbené pohádky
- správně vyslovuje, artikuluje a vytváří věty docela plynule
- umí nazpaměť některé dětské písničky a říkanky
- projevuje touhu číst a zajímá se o knihy a o vše, co se dá číst, kreslené příběhy mu také docela vyhovují
- zapojí se do her, které doma hraje s ostatními dětmi, když začne hrát novou hru, jedná podle instrukcí
Spolupráce rodiny a školy
- jednotná výchova rodiny a školy
- každodenní rozhovor o školní práci
- důsledná kontrola pomůcek
- dohled při psaní domácích úkolů
- pravidelné návštěvy třídních schůzek
- při obtížích žáka spolupracovat s třídní učitelkou , výchovnou poradkyní a PPP